De ING is een bank die signalen (en klachten) van hun klanten graag negeert, zelfs als dat wil zeggen dat produkten onbruikaar zijn of worden.

Service?
Klachten die telefonisch ingediend worden blijken als merlding te worden genoteerd, je hoort er dus niks meer van. Zelfs niet als je er om vraagt.

Klacht per brief
Zelfs brieven worden zelden beantwoord. Die heb ik al wel vaker gestuurd in 2017, 2020 en 2021, zonder enig resultaat. Daardoor wacht ik al even op reactie op 2 aangetekende(!) stukken. nou ja, even... Die zouden binnen 6 weken beantwoord worden. Dat was in Jan 2021, en dat moet nog steeds gebeuren. Het is nu May 2024. We zijn dus 172 weken verder!
(Huidige adres hiervoor: Directie ING, Antwoordnummer 230, 1000 XA Amsterdam)

Enkele voorrbeelden?
Zo is de TAN-code officieel al jaren verdwenen, werd een XL scanner aangekondigd die vervolgens nooit is gekomen, kunnen slechtzienden en blinden alsnog de pot op, word de ene na de andere browser ineens niet meer ondersteund (script op script fout) en lijkt hun beveiliging niet meer te bestaan uit het SSL certificaat maar.. meer scriptfouten!
Sinds half januari 2022 kan ik mijn saldo via de site niet meer inzien: grijs vlak ipv site. Daardoor is het me onmogelijk gemaakt om nog bankzaken te doen via de ING site.

Geen oplossing
En hoe word dat opgelost? Ze sturen een brief dat de telefoontjes hierover als onprettig wordeen ervaren... Zal best, maar hoe zou dat toch komen?

Update 08-10-2023
Inmiddels is het al zo ver dat meerdere mobieltjes ook al niet meer worden onderstend. Inloggen via een PC kan dan ook niet meer sinds je zonder mobiel nergens meer in kan. Binnenkort verdwijnt ook support voor android onder versie 9. Ook het activeren is al niet meer te doen sinds de app geen foto wil accepteren van zowel een ID kaart als rijbewijs. Fijn geregeld ING clowns, kennelijk willen jullie klanten kwijt aan banken die wel support op lange termijn geven, goed werkende apps hebben en ook nog eens goed bereikbaar zijn voor oplossingen in plaats van meer problemen!