Voicemail op uw gsm uitzetten
Wanneer u een telefoon koopt, staat altijd standaard de voicemail aan. Veel mensen wensen dit niet en willen de voicemail uitzetten. Bij veel providers is dit de eerste keer erg omslachtig. Daarom geven wij u op deze pagina voor alle Nederlandse en Belgische providers een korte toelichting hoe u uw voicemail kunt uitschakelen. Tevens is het verstandig uw voicemail alsmede álle andere doorschakelingen te annuleren voordat u naar het buitenland gaat, dit om (hoge) kosten en verrassingen achteraf te voorkomen. Doorschakelingen annuleren kunt u doen door ##002# (zend) in te voeren.

KPN, KPN Prepaid en Hi Prepaid
Bij KPN Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331. LET OP: Maakt u gebruik van verkort kiezen, draai dan éérst een 0!

Tevens is het voor KPN en Hi klantn mogelijk om de voicemail aan- of uit te zetten via het gratis nummer 1200. Kies hiervoor in het menu de optie 'selfservice'.

Vodafone en Vodafone prepaid
Bij Vodafone staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Zowel abonnees als prepaid gebruikers kunnen de voicemail gratis uitschakelen door te bellen met 12330. Voor het inschakelen van de voicemail belt u met 12331 (eveneens gratis). Daarnaast kunt u uw mobiel ook direct door laten schakelen naar de voicemail (uw telefoon gaat niet over), aanzetten gaat via 12332 en uitzetten gaat via 12333.

Tevens biedt Vodafone de mogelijkheid om de voicemail in- of uit te schakelen via 'My Vodafone' (onder Toestel en Instellingen) op de website van Vodafone. Hiervoor moet u uzelf eenmalig registreren waarna u via de website van Vodafone uw mobiele diensten kunt beheren.

T-Mobile en T-Mobile prepaid
Bij T-Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De eerste keer kunt u uw voicemail enkel laten uitschakelen door de T-Mobile klantenservice. Zowel abonnees als prepaid gebruikers kunnen dit laten doen via het nummer 1200. Via dit zelfde nummer kunt u uw voicemail ook weer laten aanzetten.

Tevens biedt T-Mobile de mogelijkheid om de voicemail in- of uit te schakelen via 'My T-Mobile' op de website van T-Mobile. Hiervoor moet u uzelf eenmalig registreren waarna u via de website van T-Mobile uw mobiele diensten kunt beheren.

Telfort en Telfort Prepaid
Bij Telfort staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail uitschakelen door een gratis SMS te sturen naar 1233 met de tekst 'UIT'. U kunt de voicemail terug aanzetten door de tekst 'AAN' gratis te SMS'en naar 1233

Tevens biedt Telfort de mogelijkheid om de voicemail in- of uit te schakelen via 'Mijn Telfort' op de website van Telfort. Hiervoor moet u uzelf eenmalig registreren waarna u via de website van Telfort uw mobiele diensten kunt beheren.

AH Mobiel
Bij AH Mobiel staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Ben
Bij Ben staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail uitschakelen door op de website van Ben in te loggen op 'Ik Ben' en te klikken op 'Mijn abonnement'

Bliep
Bij Bliep staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail uitschakelen door op de website van Bliep in te loggen en te klikken op 'instellingen'.

Hema Mobiel
Bij Hema Mobiel staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Hollandsnieuwe
Bij Hollandsnieuwe staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail uitschakelen door op de website van Hollansdnieuwe in te loggen op 'Mijn Hollandsnieuwe' en te klikken op 'instellingen'.

Lebara Mobile
Bij Lebara Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail uitschakelen door een gratis SMS te sturen naar 1233 met de tekst 'UIT'. U kunt de voicemail terug aanzetten door de tekst 'AAN' gratis te SMS'en naar 1233

Lycamobile / Lyca Mobile
Bij Lycamobile / Lyca Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt de voicemail van Lycamobile / Lyca Mobile uitschakelen door de code ##002# in te toetsen op uw mobiele telefoon en vervolgens op de bel-toets te drukken. Bij sommige klanten blijkt dit niet te werken. Zij kunnen bellen naar de klantenservice via 1200 of op 020-754 3030 om de lycamobile voicemail uit te laten zetten.

Medion Mobile (Aldi Talk)
Bij Medion Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Ortel Mobile
Bij Ortel Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Rabo Mobiel
Bij Rabo Mobiel staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Robin Mobile
Bij Robin Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Simpel
Bij Simpel staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail bij Simpel alleen laten uitschakelen door de klantenservice. Hiervoor belt u met het nummer 0900-1418 (35 cent per gesprek).

Simyo
Bij Simyo staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Sizz
Bij Sizz staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail gratis uitschakelen door te bellen met 12330. Voor het inschakelen van de voicemail belt u met 12331 (eveneens gratis). Daarnaast kunt u uw mobiel ook direct door laten schakelen naar de voicemail (uw telefoon gaat niet over), aanzetten gaat via 12332 en uitzetten gaat via 12333.

Tele2 Mobiel
Bij Tele2 Mobiel staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt de voicemail van Tele2 Mobiel uitzetten door vanaf uw mobiele telefoon te bellen naar de klantenservice op het nummer 1200. Ook het aanzetten van de voicemail dient via de klantenservice te gebeuren door eveneens te bellen naar 1200 vanaf uw mobiele telefoon.

U kunt uw Tele2 Mobiel voicemail ook uitschakelen door de code ##002# in te toetsen op uw mobiele telefoon en vervolgens op de bel-toets te drukken.

Yes Telecom
Bij Yes Telecom staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Youfone
Bij Youfone staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Belgische providers (Proximus, Mobistar en Base)
Voor zover bij ons bekend is het bij Belgische providers niet mogelijk de voicemail uit te schakelen. Voicemail is bij alle Belgische providers een gratis dienst. Belgische GSM gebruikers kunnen de voicemail ook gerust in het buitenland aan laten staan, dit brengt geen extra kosten met zich mee, mits de gebruiker zijn berichten niet in het buitenland beluistert, aangezien dit berekend wordt als een internationale oproep.